FASE 8

Opstil et budget for nudging-kampagnen

I har nu lavet en projektbeskrivelse for jeres kampagne. I denne fase skal I opstille et budget for kampagnen. Arwos har ikke en fast ramme for, hvad kampagnen må koste. Fejlsorteret affald koster nemlig dyrt, så der kan være mange penge at spare, hvis I kommer med nogle ideer, som Arwos tror på vil fungere. Lav en liste over de kampagneelementer, I ønsker at fremstille, og alle andre udgifter i kampagnen. Bryd de enkelte poster op i underpunkter, så I husker at få alle udgifter med. Regn det hele sammen til sidst.   

  • Opstil et budget for jeres nudging-kampagne evt. ved hjælp af budgetskabelonen på opslagstavlen.

OPSLAGSTAVLEN

Download budgetskabelonen eller lav jeres egen. 

'Wall of shame' på Arwos' genbrugsplads: Her eksempler på genstande, der burde være smidt til genbrug, men endte i de forkerte containere. Fejlsortering koster samfundet dyrt. Derfor vil Arwos gerne bruge penge på en kampagne, der kan påvirke folk til at være mere grundige med deres affaldssortering. 

ELEVKONSULENTERNE

Udviklet af undervisningsportalen YouGlobe 2020 
med støtte fra Børne- og Undervisningsministeriets
udlodningsmidler.

Materialet er udviklet i samarbejde med Lyngholmskolen i Furesø Kommune, Vandcenter Syd i Odense, 
Hillerød Bibliotek, Rockwool International i Hedehusene, Føtex på Ros Torv i Roskilde, Skoda i Roskilde, Bondegaarden i Veksø, forsyningsselskabet Arwos i Aabenraa og energikoncernen Verdo i Randers. 

Find flere gratis undervisningsmaterialer på youglobe.dk

Yglobe Logo-transperens.png