top of page

Fase 6

opstil et budget  

  

I har nu arbejdet med, hvordan I vil markedsføre biblioteket over for unge. I denne fase skal I regne på, hvor meget de enkelte ideer koster, så I kan finde ud af, hvor mange af jeres ideer der kan komme med i den samlede strategi. I skal altså notere, hvilke reklamer (f.eks. plakater) og kommunikationsmetoder (f.eks. events) I vil lave, og hvad det hele samlet set vil koste at gennemføre. På opslagstavlen finder I en budgetskabelon, som I kan downloade og udfylde. Husk at budgettet skal holdes inden for 10.000 kr.

  • Lav et budget, der indeholder alle de poster, der indgår i jeres strategi. I må gerne dele posterne ind i underkategorier. 

bøger.jpg

OPSLAGSTAVLEN

Budgetskabelon.jpg

Download budgetskabelonen her i excel eller lav jeres helt egen budgetskabelon

hvor finder i priserne?


Priserne på trykte materialer finder I på nettet, f.eks. på trykkeriers hjemmesider. Husk at tage stilling til, hvor mange tryksager (f.eks. plakater I skal bruge). Derudover skal I måske indregne udgifter til en grafiker, som kan layoute plakaten. Regn med at bibliotekets grafiker koster 350 kr. i timen.

Priserne på aktiviteter, såsom events/happenings, finder I ved at tage stilling til, hvor mange medarbejdere der skal deltage, og hvor mange timer de skal bruge på det. Regn med at de koster ca. 350 kr. i timen pr. person. Overvej om der skal indgå frivillig arbejdskraft i nogle af aktiviteterne.

isling_workshop4.jpg

Kreative sjæle får frit løb, når biblioteket inviterer skoleelever til kunst-workshop.

IMG_0830.JPG

Biblioteket arrangerer også kunstudstillinger. 

bottom of page