top of page
FÅ FLERE TIL AT SØGE ELEVPLADS HOS FØTEX

'Få flere til at søge elevplads hos Føtex' er en konsulentopgave stillet af Føtex på Ro's Torv i Roskilde. I skal udarbejde en rekrutteringsstrategi for Føtex – altså en plan for, hvordan Føtex kan få flere unge til at søge ind på deres forskellige elevuddannelser. Bo Lauritzen fra Føtex stiller konsulentopgaven i videoen herunder.

Bo Lauritzen fra Føtex vil gerne have jeres hjælp til at få flere til at søge ind på Føtex' forskellige elevuddannelser. 

Faglig konsulent  på forløbet 'Få flere til at søge elevplads hos Føtex': Malene Højrup Møller, lærer på Holbæk Lilleskole. 

opgavestiller

Føtex på Ro's Torv i Roskilde
Læs mere om virksomheden på føtex.dk 

 

opgave

Få flere til at søge elevplads hos Føtex. Opgaven løses bedst i grupper.

PRODUKTer

  • En skriftlig rekrutteringsstrategi med forslag til kommunikationsprodukter (f.eks. plakater) samt aktiviteter (f.eks. skolebesøg eller deltagelse på messer) 

  • En mundtlig præsentation af strategien 

  • Eksempler på et eller flere af de kommunikationsprodukter, som indgår i strategien (f.eks. plakater, opslag på sociale medier eller pjecer).

Krav til opgaven

Rekrutteringsstrategien skal:

  • Henvende sig til 14-25-årige

  • Informere målgruppen om Føtex' forskellige elevuddannelser

  • Vise det attraktive ved at være elev 

  • Informere om, hvor man kan læse mere om at være elev i Føtex.

du lærer

  • At lave en rekrutteringsstrategi til en specifik målgruppe

  • At sætte dig ind i en specifik og virkelig problemstilling

  • At researche 

  • At arbejde struktureret med idégenerering og kreativ tænkning

  • At udtænke og producere kreative løsninger  

  • At kommunikere din løsning til en aktør i virkeligheden. 

bottom of page