Fase 7

udarbejd en konceptbeskrivelse for nudging-kampagnen

  

I har nu udvalgt de bedste af jeres ideer. I denne fase skal I lave en konceptbeskrivelse for jeres nudging-kampagne. Layout dokumentet med en forside, en kolofon og en indholdsfortegnelse, så beskrivelsen ser indbydende og gennemarbejdet ud. Konceptbeskrivelsen skal svare på nedenstående spørgsmål:  

  • Formål: Hvad er formålet med at udarbejde en nudgingkampagne? Hvilket problem skal kampagnen løse?  

  • Målgruppe: Hvem er målgruppen for nudgingen, dvs. hvem henvender jeres kampagne sig til? 

  • De vigtigste budskaber: Beskriv hvad I har valgt at lægge særlig vægt på i kommunikationen. Hvorfor har I valgt lige netop at fokusere på det? 

  • Kampagneelementer: Hvilke produkter har I valgt? Hvorfor har I valgt netop dem? 

OPSLAGSTAVLEN

IMG_6585.JPG
rør.JPG

Overalt på pladsen viser skilte som dette (tv.), hvad der skal afleveres i de forskellige containere. Enkelte steder har genbrugspladsen hængt affald op foran containerne for at gøre det tydeligt, hvad der skal smides i dem (th.)

fejl-glas.JPG

HVAD ER EN KOLOFON?

 

En kolofon er er en kort tekst placeret forrest eller bagest i en bog eller en rapport. Kolofonen angiver oplysninger om bogens/rapportens produktion: Hvem der har lavet den, i hvilken anledning og hvornår.

IMG_2072.JPG

Når der blot står 'glasmix' på et skilt, kan det være svært at vide, at man ikke må komme ovnfast glas, som f.eks. ildfaste fade, i containeren. Men kommer der for mange ildfaste fade i glascontaineren, kan det blive nødvendigt at kassere hele containerens indhold, fordi den virksomhed, der køber glasset af Arwos, så måske ikke vil betale for det.