Lav en Nudging-kampagne for genbrugspladsen 

‘Lav en nudging-kampagne for genbrugspladsen’ er en opgave stillet af forsyningsselskabet Arwos, der tager sig af opgaver inden for affald, genbrug, vand, spildevand mm. I skal udarbejde en nudging-kampagne, der kan få borgerne til at sortere deres affald rigtigt på genbrugspladsen. I skal lave en konceptbeskrivelse og et budget for jeres nudging-kampagne og udvikle et eller to eksempler på konkrete kampagne-elementer. Til sidst skal I præsentere jeres kampagne for Arwos. 

Formidlingskonsulent Theis Kylling Hommeltoft fra forsyningsselskabet Arwos stiller opgaven i videoen herunder:

Theis Kylling Hommeltoft fra Arwos vil have jeres hjælp til at lave en nudging-kampagne, der skal få borgerne til at sortere deres affald rigtigt på genbrugspladsen. Når han snakker om Gallup Kompas og den individualistiske halvkugle, handler det om genbrugspladsens forskellige brugertyper. Det skal i arbejde med i fase 4. 

Faglig konsulent  på forløbet 'Lav en nudgingkampagne for genbrugspladsen':

Louise Ardtsen, dansk- og geografilærer, Nordregårdsskolen.

opgavestiller

Forsyningsselskabet Arwos.
Læs mere på
arwos.dk

 

opgave

Lav en nudging-kampagne for Arwos' genbrugspladser, der hjælper borgerne med at sortere deres affald rigtigt. Opgaven løses bedst i grupper. 

PRODUKTER

  • En konceptbeskrivelse af jeres nudging-kampagne

  • Eksempler på mindst to kampagne-elementer

  • Et budget for nudging-kampagnen 

  • En mundtlig præsentation af kampagnen.
     

Krav til opgaven

  • Borgerne skal afkode jeres budskaber på en måde, der får dem til at sortere deres affald rigtigt uden at tænke nærmere over det. 

du lærer 

  • At lave en nudging-kampagne.

  • Om affaldshierarkiet og hvordan man håndterer affald på genbrugs-pladserne.  

  • Om genbrugspladsers rolle i forhold til samfundets udnyttelse af ressourcer.

  • At sætte dig ind i en specifik og virkelig problemstilling.

  • At researche. 

  • At arbejde struktureret med idéudvikling og kreativ tænkning.

  • At udtænke og producere kreative løsninger.  

  • At kommunikere din løsning til en aktør i virkeligheden.